Garantie en retourneren
Hoe ontvangt u een bestelling?
Alle producten worden compleet geleverd met de officiële verpakking, eventueel instructieboekje en
garantiebewijs (tenzij dit niet wordt vermeld).
Onze sieraden zijn lood- en nikkelvrij (tenzij anders aangegeven).
Uw bestelling wordt door SAYELIN met de grootste zorg uitgevoerd. Mocht u onverhoopt toch
ontevreden zijn met uw bestelling dan gelden de volgende regels:
Retourneren
U kunt producten die niet aan uw verwachting voldoen, binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling,
voor retour aanmelden.
Na annulering heeft u 14 dagen de tijd om het product, ongebruikt, onbeschadigd, in de originele
verpakking en voldoende gefrankeerd retour te sturen met uitzondering van ringen, oorbellen en
oorstekers i.v.m. hygiënische redenen en gezondheidsbescherming ongeacht deze wel of niet zijn
gedragen. Uitverkoop (sale) producten kunnen vanwege economisch belang niet worden geretourneerd.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u het retour aanmelden via info@sayelin.nl.
Vermeld hierbij uw factuurnummer en artikelnummer.
Het product dient in de originele verpakking te zitten inclusief eventuele garantiebewijs en
instructieboekje. Het product dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn.
Zorg ervoor dat de producten goed zijn ingepakt om schade te voorkomen.
Verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.
U bent zélf verantwoordelijk voor de terugzending van de bestelling en voor de kosten van het
retourneren.
Mocht de retourzending zoekraken bij de post- of pakketdienst of beschadigd bij ons aankomen, dan
kunnen wij het retour helaas niet in behandeling nemen.
Voor retourzendingen van boven de €50 adviseren wij dan ook om de verzending aangetekend naar ons
te versturen.
Terugbetaling
Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen, zullen deze nagekeken worden op eventuele
gebreken en of deze eventueel zijn gedragen. Indien wij vermoeden dat een artikel gedragen is of niet
meer verkoopbaar is, dan hebben wij het recht om deze te weigeren en geen bedrag of vergoeding aan
u uit te betalen.
Als uw retourzending in goede orde door ons is ontvangen, zullen wij het volledige retourbedrag binnen
14 dagen terugstorten op uw rekening.
Garantie:
U heeft na ontvangst van uw bestelling 24 uur de tijd om eventuele schade en of tekortkomingen te
melden. Mocht het gebeuren dat een bestelling beschadigd is, laat het ons weten.
U kunt een mail sturen naar info@sayelin.nl met een foto van het beschadigde artikel.
Vermeld hierbij altijd uw factuurnummer en artikelnummer.
Wij beslissen dan welke oplossing passend is voor de ontstane situatie.
Indien u ons zonder foto mailt, kunnen wij uw mail helaas niet in behandeling nemen.
Controleer uw bestelling bij ontvangst, en in ieder geval binnen 24 uur, dus goed! (Dit is noodzakelijk om
misbruik te voorkomen).
Fabrieksgarantie kan per merk of type product verschillen en staat, indien van toepassing, beschreven in
het meegeleverde garantiebewijs.
Alle producten van de beste merken worden geleverd met de officiële garanties (tenzij niet
aangegeven).
De garantievoorwaarden per merk zijn verschillend. Wij raden u aan de garantievoorwaarden goed door
te lezen, zodat u weet welke service u van het merk kunt verwachten. De garantieperiode gaat in vanaf
het moment dat u het sieraad heeft ontvangen.
Wij of uzelf kunnen direct contact opnemen met deze garantieverlener van het merk. De adressen van
de klantenservice staan in de meeste gevallen vermeld op de garantie zelf of in het instructieboekje.
Wanneer een product in behandeling is bij de garantieverlener kan dit een aantal weken op zich laten
wachten voordat het product wordt gerepareerd.
In geval van problemen zijn wij altijd bereid u te helpen maar in geen geval kan SAYELIN worden
aangezien als originele klantenservice van het desbetreffende merk.
Garantie geldt voor eventuele fabricagefouten in het uurwerk van de horloges. De batterij, horlogeband,
kast, kroon of glas vallen niet onder de garantie. Ook schade door verkeerd gebruik zoals het stoten of
laten vallen van het horloge vallen niet onder de garantie.
Op het verlies van (strass) steentjes wordt geen garantie gegeven! Ondanks het zorgvuldig en goed
vervaardigen van deze sieraden kan het voorkomen, bijvoorbeeld i.v.m. temperatuurverschillen dat na
verloop van tijd door normaal gebruik of door hardhandig gebruik de steentjes loslaten.
Buiten de garantie valt:
– Bewerking door een andere partij dan SAYELIN
– Breuk (tenzij het een aantoonbare productie- of fabricagefout is).
– Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling.
– Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
– Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
– Schade opgelopen door het onjuist gebruiken van sieraden en/of producten.
– Sloten of sluitingen
– Normale gebruikersschade en/ of veroudering van materialen
Attentie:
Pas op met kralen bij kleine kinderen. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor schade opgelopen
door het onjuist gebruiken van sieraden en/of artikelen. Het breken en beschadigingen als ook
draagschade valt nimmer onder de garantie.
Ringen, oorbellen en oorstekers mogen niet worden geretourneerd vanwege hygiënische redenen
ongeacht deze wel of niet zijn gedragen.
Uitverkoop (sale) producten kunnen niet worden omgeruild/ geretourneerd.
Uitgesloten van garantie zijn glas, kast, verkleuringen, sluiting, kroon, band, stenen, batterij, slijtage w.o.
slijtage van double (geel, roze of zilverkleur) laag.
Horloges zijn niet waterdicht, tenzij anders is aangegeven.
Gebruikstips/ onderhoud:
Voorkom contact met chemische producten.
Lees de bijgeleverde gebruiksaanwijzing voor verantwoord onderhoud van jouw aankopen.
Als je je sieraden een langere periode niet draagt, berg ze dan op in een sieradendoos.